14 dec 2009

Verslag over Thailand

Begin December vocht ik (Filip) in Bangkok op het Amateur WK Muay Thai

Ik had aan enkele beloofd een dagelijks verslagje bij te houden op mijn blog maar dat is er niet van gekomen , nu ik hier klaar zit (in de bussines seat lounge;-)) om op de vlieger te stappen, kan ik een verslagje uitbrengen over de wedstrijd.

Het amateur WK in thailand is een hele gebeurtenis er doen bijna honderd landen aan mee met honderden deelnemers , die allen in hetzelfde hotel slapen en samen met bussen vervoerd worden naar de wedstrijden , tot 65kg is thailand het sterkste land, alles boven het gewicht word al jaren gedomineerd door de oostbloklanden, mede ook omdat zij subsidies ontvangen van de staat en betaald krijgen als ze een gouden medaille winnen , een Rus zou bv 20.000 euro krijgen bij een gouden medaille.

Na enkele dagen afwachten kwam ik de dag voor de wedstrijd definitief te weten dat ik volgende dag zou vechten. Mijn tegenstander is van Belarus met name Dzianis Hantchorak, wat opzoekwerk leerde dat hij al 3jaar op een rij een goude medaille heeft behaald en al 2x de prijs voor beste vechter van het toernooi heeft gekregen. een zware brok dus, maar ik was goed getraind en als ik van deze jongen win maak ik kans om het tornooi te winnen.

Amateurwedstrijden zijn iets sneller van start omdat het maar 4 rondes duurt en met bescherming vechten is. De wedstrijd begint en ik ben niet onder de indruk van zijn stoten en trappen maar ik krijg veel frontkicks die me niet deren maar achteraf bezien wel veel punten maken , ronde 2 kan ik hem vol raken met een gedraaide elleboog en een springende knie vol op zijn gezicht , doch neemt hij dit goed en gaat niet neer , naarmate het einde van de wedstrijd kom ik goed in het spel en zie ik dat hij moe begint te worden , ik probeer druk gaan te zetten en ook raken mijn stoten hem allemaal vol , probleem is dat ik er iets te weinig na trap wat natuurlijk heel belangrijk ik voor de thaise puntenttelling. Uiteindelijk krijgt Dzianis de puntenoverwinning en ik lig uit het tornooi met een dubbel gevoel , ik heb goed gepresteerd tegen een topvechter maar ik lig er wel de eerst match uit zonder medaille .

Ik kom toch terug uit dit alles met een ervaring rijker en een pak vertrouwen erbij die ik in mijn volgende wedstrijd kan mee nemen.


groetjes
Fille

Twitter Facebook

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review